Alweer 8 maanden weg - Reisverslag uit Strathmerton, Australië van Dirk Keijzers - WaarBenJij.nu Alweer 8 maanden weg - Reisverslag uit Strathmerton, Australië van Dirk Keijzers - WaarBenJij.nu

Alweer 8 maanden weg

Blijf op de hoogte en volg Dirk

08 Juli 2014 | Australië, Strathmerton

De tijd vliegt, het is alweer ruim 8 maanden geleden dat ik in Amsterdam op het vliegtuig stapte. Ik ben nog steeds aan het werk op het melkveebedrijf in Strathmerton. De zomer is al lang weer voorbij en we zitten hier inmiddels is in winter en ja het kan hier koud zijn. 's Ochtens is het rond de 5 graden en 's middags rond de 10 graden. In plaats van droogte is het nu ontzettend nat overal. Men zegt dat dit de natste herfst en winter is sinds 30 jaar. Het vervelende is dat alles is gemaakt hier voor goed weer, bijna al het werk is buiten en er is geen een pad verhard. Dus aan het eind van de dag heb je niet vaak geen schone kleren meer aan. Het voordeel van al de regen is dat het gras goed is uitgekomen en het is mooi om te zien dat de uitgedroogde velden nu in een keer groen worden. Het gras groeide zelfs zo goed dat we in Mei al de eerste snee konden maaien.

Naast het weer is ook mijn werk enigzins veranderd. De man die in de stal bij de koeien werkte is in februari ermee gestopt, dus heb ik wat meer werk in de stal gekregen, waaronder het storingalarm van de robots, wat betekend dat je er ooit midden in de nacht uit moet om een van de robots weer aan de gang krijgen, maar gelukkig komt dat niet zo veel voor. Daarnaast heb ik ook redelijk veel tractorwerk gehad de laatste maanden (graszaaien, maaien, duinen, mest rijden). Gelukkig was er wel iemand aangenomen die mijn melkingen overnam. Helaas is diegene na een aantal maanden melken niet meer komen opdagen, waardoor ik nu weer sinds een maand ook weer regelmatig in de melkstal te vinden ben. In deze tijd van het jaar regen en kou is dat helemaal niet erg, want de melkstal is teminste droog.

De eerste vier maanden heb ik naast het werken niet heel veel anders gedaan. Ik was de enige van mijn leeftijd die op het bedrijf werkte en hier in de buurt is niet heel veel te doen of te zien. Gelukkig zijn er sinds twee maanden twee studenten van de HAS (Geert Verberne en Luuk Aarts beide uit Heusden) aan het werk op het bedrijf. Naast Luuk en Geert woonde ook Corine De Loijer (ook HAS student die bij een bedrijf verderop stage liep) bij ons in huis. Met zijn vieren hebben we een mooi clubje bij elkaar om op stap te gaan hier in de buurt. We kwamen er al gouw achter dat je als jeugd hier niet veel hebt om uit te gaan. Toch was het wel altijd gezellig.

Corine heeft inmiddels haar stage alweer afgerond en Geert en Luuk ronden over drie weken hun stage af. Ook ik werk hier nog 3 weken en dan zit mijn half jaar erop en ga ik ook verder reizen. Nadat ik hier klaar ben vertrek ik via Melbourne, Adelaide en Alice Springs richting Darwin. Ik heb hier ontzettend veel zin in.

  • 01 Augustus 2014 - 09:56

    Truus Oomen:

    Hoi Dirk
    Inmiddels ben je weer aan het reizen, we blijven je volgen.
    Ook al kon je de laatste 4 maanden niet echt voor een goeie op stap, toch fijn dat jullie het met z'n vieren gezellig hebben gehad. zo zie je maar gezelligheid moet je zelf maken!
    Wie weet wie en wat je tegen komt op jouw verdere reis in Australië zodat je er weer een mooie ervaring uit kunt halen.
    Bijzonder dat je zo ver van huis mensen tegen komt uit de buurt van jouw ouderlijk nest.
    Het buurt wa makkerlijker zullen we maar zeggen, al zal jouw Engelse taal wel op een super hoog niveau liggen.
    Dirk het ga je goed en ook al ben je geen schrijver we vinden het leuk om jouw ervaringen te lezen. Geen half jaar meer wachten hoor, we zijn benieuwd waar je uiteindelijk je koffer weer neerzet voor een poosje.
    groetjes uit Liessel

  • 19 Augustus 2014 - 13:12

    Tante Jet:

    Hallo Dirk,

    Lees ik dat goed hebben we een storingsmonteur in de familie!!! Dat komt goed uit. Nou je bent zo wel van alle markten thuis. Fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ondertussen ben je al aan het reizen, geniet ervan en heel veel plezier daar, groetjes vanuit het natte Vlierden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Strathmerton

Dirk

2 november vertrokken naar Australië voor onbepaalde tijd om te reizen en te werken. Beginnen in Australië en we zien wel hoe lang ik weg blijf en waar de reis naar toe gaat.

Actief sinds 21 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1727
Totaal aantal bezoekers 5312

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: